Subject: Teavituskiri tulekahjusignalisatsioonisüsteemi häireedastuse teenuse loobumine
From: "Haldusjuht" <[email-masked]>
To: PÄA Ida <[email-masked]>
Cc: "Keskraamatukogu" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Mon, 19 May 2025 13:34:02 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Päästeamet

Tallinna Keskraamatukogu soovib lõpetada aadressil Estonia pst 8,
Tallinnas tulekahjusignalisatsioonisüsteemi häireedastuse teenuse alates
02.06.2025.

Estonia pst 8 aadressil paiknevas Südalinna raamatukogus viibib
raamatukogu lahtioleku ajal regulaarselt kuni 100 inimest ja seminaride,
koolitutse, kontsertide ajal kuni 200 inimest.

Lugupidamisega

Mart Miidu

Tallinna Keskraamatukogu haldusjuht

Tel 508 8735

From: Andrus Jaamul <[email-masked]>
Sent: Monday, May 19, 2025 11:03 AM
To: Mart Miidu <[email-masked]>
Subject: FW: ATeS kohuslaste teavitamine

TÄHELEPANU: Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga. Tundmatu saatja
korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere, Mart

Edastan kirjavahetuse täismahus. Palun anna siis teada, mis kuupäevast
teenuse lõpetame. Alppool kirjas on Päästeameti kontakt, millele samuti
Teiepoolne teavitus saata.

Lugupidamisega

Andrus Jaamul

Tegevjuht

Articard OÜ

Tel: +372 6597 006

Fax: +372 6597 002

GSM: +372 53 458 126

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.articard.ee/> www.articard.ee

From: Heikki Rajalo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: neljapäev, 15. mai 2025 10:38
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
<mailto:[email-masked]> [email-masked];
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ;  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]; Antifire 112 <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; ates <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Cc: Georg Kalde <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Tiina Kiil <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Gerli Pajula
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: ATeS kohuslaste teavitamine

Tere

Regionaalsed päästekeskused on alustanud ehitiste teavitamist, et kehtiva
määruse nõuete alusel vähendada päästemeeskondade väljakutseid, mille on
põhjustanud automaatse tulekahjusignalisatsioonisüsteemi tulekahjuteateid,
mis on edastatud Häirekeskusesse.

Vaadatakse läbi kõik ATeS-ga ühendatud ehitiste kasutajate arvuga seotud
näitajad:

Majutushooned > 100 kasutaja

Ravi- ja hooldusasutused > 50 kasutaja

Kogunemishooned > 500 kasutaja

Enamus neist ehitistest on ka enesekontrolli tuleohutusaruande kohuslased,
mille täitmise käigus ehitiste esindajad deklareerivad ka ehitise
kasutajate arvu.

Kui ehitisel, kellel on ATeS teenus aga enesekontrolli tuleohutusaruandes
märgitud kasutajate arv ja määrus nr 1 lisa 2 toodud kasutajate arvu
näitajad on reaalsuses erinevad, suheldakse objektiga.

Palusin lisada saadetavale uuele kirjale lause : „ATeS teenusest
loobumisel tuleb lähtuda teenuspakkujaga sõlmitud lepingu lõpetamise
tingimustest ning meile teavitada teenuse lõppemise kuupäev“.

Näide kirjast:

---

Teavituskiri tulekahjusignalisatsioonisüsteemi häireedastuse teenusest
loobumiseks

Ida päästekeskus soovib vähendada päästemeeskondade väljakutseid, mille on
põhjustanud automaatse tulekahjusignalisatsioonisüsteemi tulekahjuteateid,
mis on edastatud Häirekeskusesse. Sagedased on juhused, kus päästemeeskond
reageerib hoone tulekahjuteatele, mis üldjuhul osutub ekslikuks.
Valehäired vähendavad automaatse tulekahjusignalisatsioonisüsteemi
usaldusväärsust ja on tekitanud Päästeametile põhjendamatut kulu
päästemeeskonna väljasõitudega. Lisaks võib pikeneda päästjate kohale
jõudmise aeg mõnele sündmusele, kus päästemeeskonnal on vajalik reageerida
reaalsele õnnetusele.

Ida päästekeskus on kaardistanud probleeme ja võimalikke lahendusi, kuidas
olukorda paremaks muuta.

Siseministri 07.01.2013  <https://www.riigiteataja.ee/akt/123022021015>
määrusest nr 1 „Nõuded tulekahjusignalisatsioonisüsteemile ja ehitistele,
kust tuleb automaatse tulekahjusignalisatsioonisüsteemi tulekahjuteade
edastada Häirekeskusesse ning tulekahjuteate edastamise ja sellest
loobumise kord“ lisa 2 kajastab loetelu ehitistest, kus tuleb automaatse
tulekahjusignalisatsioonisüsteemi teated edastada Häirekeskusesse. Sellest
loetelust lähtuvalt ei ole Teie asutuse hoonel kohustust edastada
tulekahjuteateid Häirekeskusesse.

Ida pääsekeskuse andmetel on (ehitis ja aadress) maksimaalne inimeste arv
hoones alla 500 inimese.( Lähtuvalt määruse lisa 2-le muuta hoone
parameetrilist näitajat)

Palun kaaluge võimalust loobuda tulekahjuteadete edastamise teenusest.
Teenusest loobumiseks teavitage sellest Ida päästekeskust
[email-masked] <mailto:[email-masked]>  või piirkonna inspektorit,
kelle kontaktid on leitavad
<https://www.rescue.ee/et/kontaktid/ida_paastekeskus/ohutusjarelevalve_byr
oo>
https://www.rescue.ee/et/kontaktid/ida_paastekeskus/ohutusjarelevalve_byro
o

Ootame tagasisidet järgnevatest sammudest hiljemalt 19.05.2025.

---

Heikki Rajalo

ohutusjärelevalve osakond

ekspert

+372 5348 2813

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

PÄÄSTEAMET

Raua 2 | 10124 Tallinn

 <https://www.paasteamet.ee> paasteamet.ee

 <https://www.olevalmis.ee> olevalmis.ee

 <https://ohutusportaal.paasteamet.ee> ohutusportaal.paasteamet.ee

 <https://www.facebook.com/paasteamet>

 <https://www.instagram.com/paasteamet_eesti>

 <https://ee.linkedin.com/company/estonian-rescue-board>

Heikki Rajalo

ohutusjärelevalve osakond

ekspert

+372 5348 2813

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

PÄÄSTEAMET

Raua 2 | 10124 Tallinn

 <https://www.paasteamet.ee> paasteamet.ee

 <https://www.olevalmis.ee> olevalmis.ee

 <https://ohutusportaal.paasteamet.ee> ohutusportaal.paasteamet.ee

 <https://www.facebook.com/paasteamet>

 <https://www.instagram.com/paasteamet_eesti>

 <https://ee.linkedin.com/company/estonian-rescue-board>